تبلت ها امروزه نمایانگر تغییری گسترده در صنعت سیستم های محاسباتی بشمار می روند و روز به روز در حال پیشرفت بوده و در مجموع تهدیدی جدی برای کامپیوتر های شخصی خواهند بود. پیتر میسک ، تحلیل گر جفریز اخیرا گزارش جامع 115 صفحه ای در مورد وضعیت بازار تبلت ها منتشر کرده و در آن به پیش بینی برنده و بازنده این صنعت و همچنین نحوه استفاده کاربران از این دستگاه های همراه پرداخته است. او پیش بینی می کند، که اپل و تبلت تولیدیش آی پد در این کارزار موفق عمل خواهند کرد و شرکت سامسونگ در این گونه محصولات مقام دوم را به خود اختصاص داده است ( موضوعی که شاید با توجه به آمار و ارقام موجود نیاز به تحلیل های حرفه ای ندارد ). در این نوشته 15 عدد از نمودار های مربوط به این گزارش را در قالب تصویر آورده ایم که به واقع نشان می دهد روند تولید تبلت ها در چه وضعیتی قرار داشته و چگونه ادامه خواهد یافت.

 

فروش تبلت ها امسال 300 % رشد داشته و بیش از 70 میلیون از آن ها بفروش رفته اند. شرکت اپل در زمینه ی فروش نسبت به بقیه پیشرو بوده و انتظار می رود تبلت های اندرویدی نیز در سال آینده به آن نزدیک تر شوند.

نیمی از تبلت ها ی امسال در شمال امریکا بفروش می روند در حالی که آسیا مقام دوم را در این مورد به خود اختصاص داده است.

در این بخش هزینه های مربوط به تولید یک تبلت را مشاهده می کنید، همانطور که میبینید بخش اعظم هزینه ی تولید به صفحه ی نمایش دستگاه مربوط می شود.

با کمال تعجب با مطالعه ای که گوگل بروی افراد انجام داده است، در حال حاضر کامپیوتر اولیه ی 30 در صد از افراد تبلت آن ها ست.

نمودار زیر نشان دهنده ی میزان استفاده از تبلت در مقایسه با دیگر دستگاه ها ست.

افراد زیادی روزانه بیش از دو ساعت با تبلت خود کار می کنند و بیش از نیمی حداقل یک ساعت در روز.

اکثر افراد در منزل به استفاده از تبلت می پردازند و ممکن است به زودی این استفاده های مکرر به محل کارشان سرایت کند.

مردم چین و آسیا به طرزدیوانه واری علاقه به خرید تبلت دارند. جالب آنکه مردمان امریکای شمالی دارای کمترین انگیزه برای خرید این دستگاه هستند.

افراد علاقه کمتری نسبت به نرم افزار ورد مایکروسافت نشان می دهند و بیشتر علاقه دارند با عکس ها و فیلم هایشان ور بروند.

500 دلار قیمت مناسبی برای یک تبلت بشمار می رود. کاربران تجاری البته مایلند برای خرید تبلت بیشتر هزینه کنند.

کامپیوتر های شخصی هنوز هم تبلت ها را در عرصه ی ایمیل و وب پشت سر می گذارند، اما تبلت در زمینه ی کتاب خوانی، موسیقی، بازی و ویدئو از آن ها پیشی گرفته است.

اطلاعات بیشتر در مورد چند رسانه ای ها : تبلت ها منبع ویدئو های فراوان هستند

اکثر کاربران تبلت های 7 اینچی را ترجیح می دهندو خانم ها به 5 اینچی ها علاقه بیشتری نشان داده اند.

دارندگان اکثر تبلت ها سنی بین 25 تا 34 دارند.

میزان علاقه به تبلت ها در سنین بین 25 تا 44 بیشتر از بقیه می باشد.